Stručne službe

PSIHOLOGINJA

Vesna Rak

vesna.rak@skole.hr 

Rad sa strankama:

Ponedjeljak 8:00 – 14:00

Utorak 8:00 – 14:00

Srijeda 13:00 – 19:00

Četvrtak 8:00 – 14:00

Petak 8:00 – 14:00

PEDAGOGINJA

Anita Hledik

anita.hledik@skole.hr 

Rad sa strankama:

Ponedjeljak 7:30 – 13:30

Utorak 12:00 – 18:00

Srijeda 7:30 – 13:30

Četvrtak 7:30 – 13:30

Petak 7:30 – 13:30

SOCIJALNA PEDAGOGINJA

Ivona Lazarević

ivona.lazarevic@skole.hr

Rad sa strankama:

9.00 do 12.00 – svaki dan

Sastanak s roditeljima prema dogovoru.

Važnost školskog psihologa

Klikom na znak plus (+) otvaraju se detaljnije informacije o svakom bloku, a na znak minus (-) smanjujete prikaz informacija.

U radu s učenicima

Prema poznatoj dječjoj psihoterapeutkinji Violet Oaklander postoji nekoliko zahtjeva koje mora ispunjavati svatko tko radi s djecom: treba djecu voljeti; biti sposoban razviti prijateljstvo; znati nešto o tome kako djeca rastu, razvijaju se i uče; biti sposoban razumjeti probleme koji odgovaraju različitoj razvojnoj dobi; poznavati vrste poteškoća učenja koje djeci ne samo da smetaju pri učenju već mogu uzrokovati i emocionalne poremećaje; znati nešto o funkcioniranju obitelji kao sustava; treba biti svjestan utjecaja okoline (kuće, škole, ulice, medija…); mora biti upoznat s kulturološkim očekivanjima postavljenim pred dijete; mora dobro poznavati osnovne tehnike savjetovanja. Dobro je da ta osoba vjeruje da je svako dijete posebna i vrijedna osoba, da je iskren i otvoren s djecom, te da ima smisao za humor kako bi dopustio zaigranom djetetu koje je skriveno u svakome od nas – da se pokaže.

Svaki se čovjek suočava s problemima i izazovima tijekom svojeg života na uspješan ili manje uspješan način. Tako i djeca imaju svoje probleme koji se ponekad odraslima čine „malima”, a za dijete predstavlja veliki uteg kojeg ponekad ne zna kako riješiti.

Posao školskog psihologa nikako nije rješavanje dječjih problema već pomaganje učenicima da sagledaju problem iz drugih kutova i osvijeste svoje jake strane koje im mogu pomoći prilikom rješavanja problema. Budući da je to ponekad vrlo zahtjevan zadatak potrebno je da školski psiholog surađuje s roditeljima, učiteljima i ostalim vanjskim suradnicima i stručnjacima. 

Posao psihologa u osnovnim i srednjim školama je propisan standardima Hrvatske psihološke komore. Osim s učenicima, školski psiholog surađuje s roditeljima, učiteljima i ostalim školskim osobljem, vanjskim suradnicima, institucijama (zdravstvenim i socijalnim ustanovama, policijom, obiteljskim centrima) i udrugama koje provode vrijedne programe te sudjeluje u istraživanjima i razvoju školskog programa.

U radu s učenicima:

– prepoznaje njihove individualne potrebe, te u skladu s time, provodi individualna i grupna savjetovanja

– obavlja psihološku procjenu učenikovih mogućnosti, osobito kao član/predsjednik povjerenstva za procjenu psihofizičke spremnosti za polazak djeteta u osnovnu školu, te tijekom školovanja

– dijagnosticira specifične poteškoće u učenju i pomaže u postizanju boljeg školskog uspjeha (neadekvatne strategije učenja, ispitna anksioznost i sl.)

– prepoznaje darovite učenike (dijagnosticira specifične sposobnosti) i razvija programe za poticanje njihovih sposobnosti, radi aktualizacije njihovih prava i njihovih posebnih potreba – prepoznaje poteškoće u ponašanju i vršnjačkim odnosima, emocionalne i/ili obiteljske poteškoće i pomaže učenicima da ih prevladaju

– pomaže učenicima razvijati adekvatne mehanizme suočavanja i prevladavanje stresnih događaja i kriznih situacija

– razvija i provodi programe prevencije nepoželjnih oblika ponašanja, programe za jačanje samopouzdanja, samopoštovanja i sigurnosti, poučava socijalnim vještinama sve učenike u školi, a osobito učenike « rizičnih » skupina

– provodi programe prevencije zlostavljanja djece u osnovnim školama i široj zajednici

– provodi psihološke krizne intervencije

U radu s roditeljima

– pomaže roditeljima prepoznati i razumjeti razvojne i individualne potrebe učenika i reagirati u skladu s njima

– pomaže roditeljima razvijati adekvatne vještine i komunikaciju kako bi mogli kvalitetnije poticati razvoj svih djetetovih potencijala i aktivno pridonijeti njegovu uspješnom obrazovanju

– educira roditelje iz područja razvojne, kognitivne i primijenjene psihologije

– pomaže aktivnom uključivanju roditelja u život škole i uspostavljanju partnerskih odnosa između roditelja i škole

– pomaže u uspostavljanju kontakta s vanjskim institucijama potrebnim učeniku ( npr. Odjel za profesionalnu orijentaciju, centri za socijalnu skrb, specijalizirane zdravstvene institucije koje se bave mentalnim zdravljem, institucije koje se bave osmišljavanjem slobodnog vremena i sl.)

U radu s učiteljima i ostalim djelatnicima škole:

– prepoznaje specifične teškoće, ali i pozitivnosti školske klime i odnosa među djelatnicima i razvija programe za njeno optimiziranje

– uvodi i promovira različite metode rada koje potiču kreativnost i sudjelovanje nastavnika i učenika zajedno ( timski rad, projektna nastava i sl.)

– uvodi i promovira suvremene metode praćenja i provjere znanja učenika

– potiče i razvija instrumente za vrednovanje i samovrednovanje rada učitelja, te podizanje kvalitete rada u nastavi i vođenju razreda

– pomaže učiteljima da prepoznaju i razumiju razvojne i individualne potrebe učenika i reagiraju u skladu s njima

– educira učitelje o saznanjima iz područja razvojne, kognitivne i primijenjene psihologije

– pomaže učiteljima identificirati teškoće u razrednoj klimi, uspješnosti, načinu rada i razvijati strategije za njihovo rješavanje

– potiče toleranciju za različitosti među učenicima i samim osobljem

U radu na istraživanjima i razvoju programa:

– doprinosi procesu samovrednovanja škole, te izradi, provedbi i praćenju programa usmjerenih na podizanje kvalitete rada u školi

– osmišljava i provodi istraživanja povezana s odgojno obrazovnom praksom i psihologijskim specifičnostima učenika i nastavnika

– sudjeluje u istraživačkim projektima drugih institucija koje se bave odgojno obrazovnim područjem

– vrjednuje kvalitetu i efikasnost programa i rada, te predlaže promjene

– koordinira rad vanjskih suradnika koji pridonose radu i životu učenika u školi kontinuirano širi i nadopunjuje svoja znanja i stručno se usavršava.

Evo i nekih objašnjenja naših učenika 4. razreda o tome što radi školski psiholog:

„Razgovara s roditeljima koji su roditelji neposlušne djece.”

„Posao školskog psihologa je da smiri djecu, urazumi ih da se ne svađaju.”

„Vodi sat nadarenih.”

„Školski psiholog obično djecu koja se ne ponašaju dobro psihologizira.”

/Copyright by Osnovna škola Pantovčak/
Skip to content